SEO

což je zkratka slov “Search Engine Optimization”, nebo-li optimalizace internetových stránek pro internetové vyhledávače tak, aby se zvýšila jejich návštěvnost. Co vše k tomu může napomoci?

Budování SEO

SEO

A

  • Kvalitní, validní obsah a unikátní obsah
  • Správná struktura URL
  • Sitemap
  • Responsivita
  • Správné vnitřní prolinkování
  • Přístupnost pro roboty

B

  • Klíčová slova a zaměření
  • Vyhledání důležitých klíčových slov
  • Zaměření na ON page (titulky, meta, URL, H1, text, vnitřní anchor text)
  • Správný výběr frází

C

  • Linkbuilding
  • Pravidelné vytváření kvalitních linků na důležitých doménách
  • Aktivní oslovování pro budování linků
  • Obsahově zaměřený linkbuilding

D

  • Sociální stránka webu
  • Zajištění pravidelné návštěvnosti
  • Zaměření stránky na uživatele
  • Sociální a virální marketing

SEO pyramida má za cíl uživateli ukázat, jaké činnosti jsou pro úspěch v bitvě o pozice ve vyhledávačích důležité. Pro ideální výsledky začněte základnou, tedy bodem A, kterému věnujte nejvíce energie. Následně pokračujte směrem nahoru, dokud nebudete na vrcholku pyramidy (D).

Úspěch 75% je OFF page, 25% ON page

Každý by měl vědět, jak důležité jsou pro web ON page faktory a OFF page faktory SEO.

On-Page faktory – nastavení webu

vyjadřují stav samotné stránky a její validitu pro vyhledávače. (Pro ON page je nejdůležitější Titulek a obsah)

Off-page faktory – linkbuilding

souvisí zejména se zpětnými odkazy na cizích doménách. Úspěšnost SEO ze 75% právě na zpětných odkazech, na což by měli myslet všichni, kdo se na nich snaží šetřit.

50% uživatelů pochází z mobilních zařízení

Je tedy důležité, aby byla u webů zajištěna responsibilita.

Zapamatovatelná adresa

SEO Pokud chcete, aby se k vám návštěvníci mohli snadno vracet, pořiďte si krátkou a snadno zapamatovatelnou adresu

Obsah a design stránek

Kvalita vašich stránek nemá prakticky žádný vliv na počet nových návštěvníků, významně však ovlivní, jaké procento návštěvníků se bude pravidelně vracet. Aby bylo toto procento co nejvyšší, měly by stránky být po stránce obsahové a grafické na slušné úrovni. Tvořte obsah s dostatkem originálního textu v odstavcích a s nadpisy (H1 – H6). Nadpisy, text a meta tagy je třeba skloubit – naplnit vhodně zvolenými klíčovými slovy. Vždy ale pamatujte, že stránky tvoříte pro návštěvníky a ne pro vyhledávače.

Pravidelně své stránky aktualizujte. Pokud se na vašich stránkách nic nemění, návštěvníci nemají důvod se vracet. Pravidelně své stránky rozšiřujte a dejte o provedených změnách na viditelném místě vědět. Dobrým magnetem zejména je i publikování ohlasů návštěvníků.

Volba klíčových slov

  • Adekvátnost. Zvýšení návštěvnosti webových stránek samo o sobě nezaručuje úspěch. Smysl mají pouze klíčová slova odpovídající obsahu stránky. Taková slova přivádějí návštěvníky, kteří hledají nabízené zboží či služby.
  • Specificita. Některá slova jsou používána v příliš mnoha souvislostech. Například stránky mohou být nejen internetové či webové, ale také napříkladZlaté. Podobně jako v předcházejícím případě, vysoká návštěvnost sama o sobě nemusí mít odpovídající efekt. Proto je vhodnější optimalizovat na několik víceslovných spojení.
  • Frekvence. Frekvence popisuje, jak často je dané klíčové slovo vyhledáváno. Pochopitelně, čím vyšší je frekvence vybraného slova, tím vyšší návštěvnost stránky lze očekávat. Pro česká klíčová slova lze frekvenci odhadnout několika způsoby. Například vyhledávač JYXO, který se omezuje pouze na doménu cz, publikoval seznam 2500 klíčových slov seřazených sestupně od nejvyšší frekvence vyhledávání.Podobně vyhledávač Google poskytuje službu AdWords. S její pomocí lze u slov s vyšší používaností zjistit, jak často je kliknuto na odkazy, které se k těmto slovům vztahují.
  • Konkurenčnost. Tento parametr udává, kolik internetových stránek dané klíčové slovo obsahuje. Čím vyšší konkurenčnost klíčového slova je, tím obtížněji se pro toto slovo web dostává na nejvyšší příčky ve vyhledávačích. Oproti frekvenci tedy platí, že čím méně tím lépe. Konkurenčnost lze velmi snadno zjistit ze statistiky poskytované většinou vyhledávačů.
  • Výstižný název stránky (TITLE) Některé vyhledávače považují titulek stránky – TITLE – za nejdůležitější místo. Slova v něm obsažená pak velkou měrou ovlivňují pozici při vyhledávání. Název stránky může být dlouhý až 25 slov. Umístěte zde také důležitá klíčová slova. První písmeno názvu by mělo být z počátku abecedy, protože stránky se stejnou mírou důležitosti jsou abecedně řazeny. META TAGy jsou informace určené hlavně pro vyhledávací roboty. Mají velký význam u všech vyhledávačů. Poslední tag říká robotům, že mají procházet celé stránky.

    POZOR! Přílišné opakování klíčových slov může zapříčinit penalizaci stránky (přesun na nižší pozice), v extrémních případech dokonce úplné vyřazení z databáze. Bezpečný počet keywords je okolo 5 výskytů.

Registrace ve vyhledávačích

Veškeré registrace je dobré provádět ručně, což zajišťujeme přesnost prováděné služby odkazu web stránky. Jsou však i servery, které umožní skupinovou poloautomatickou registraci.


Velmi důležitý krok ke zviditelněnění.
Síla webu Analýza vám dodá komplexní přehled o stavu, síle a potenciálu vašeho webu v globálním měřítku.
Google Přidání stránek do vyhledávače Google
Seznam fulltext Přidání stránek do vyhledávače Seznam
Bing Předložení stránek vyhledávači od Microsoftu

Výměnné systémy reklamy

Výměnná reklama funguje na jednoduchém principu – vy poskytnete na svých stránkách prostor pro zobrazení reklamních bannerů, zpravidla obrázků formátu GIF nebo JPG a za to se váš banner zobrazuje na stránkách ostatních účastníků systému. Doporučené velikosti bannerů najdete třeba zde.

Výměnný poměr je většinou 1:1, tzn. pokud se na vašich stránkách zobrazí dva cizí bannery, vaše reklama se zobrazí dvakrát někde jinde.

Různé služby se liší výměnným poměrem, spolehlivostí, poskytovanými statistikami a možnostmi ovlivňovat, kdy a kde se tvá reklama zobrazí. Můžete se zaregistrovat u společnosti BillBoard CZ www.billboard.cz.

Vzhledem k tomu, že CTR (click-through rate – poměr počtu zobrazení banneru a počtu kliknutí na něj) běžného banneru se pohybuje od 1 do 4%, je účinnost výměnné reklamy poměrně malá a vyplatí se ji používat jen jako doplněk k jiným metodám.

Pokud vás zajímá problematika tvorby bannerů a zvyšování jejich úspěšnosti, podívejte se na adresu.

Jak získat zpětné odkazy – backlinky?

Odkazy z jiných stránek směřující na váš web jsou důležité pro hodnocení vaší stránky, jak je tedy získat? Zpětné odkazy (tzv. backlinky) nikdy nekupujte. Prodej backlinků je postihován Googlem, navíc odkazováním na tyto stránky a využíváním některých služeb placených odkazů a lišt, si zaděláváte na BAN.

Velmi dobrým způsobem získání kvalitnějších zpětných odkazů je registrace do katalogů. Zde vybírejte kvalitní a funkční katalogy internetových stránek a odkazů nebo ještě lépe specializované katalogy. Nejenže nám to přinese lepší hodnocení v očích vyhledávačů, ale můžeme tak získat i cílené návštěvníky z těchto katalogů. Pro rychlou registraci stránek do katalogů můžete využít nástroj RegSurf, který je součástí našeho reklamního systému SeoSurf a s jeho pomocí snadno a bezplatně zaregistrujete svůj web cca za 2,5 hodiny do 340 českých katalogů. Dobrou volbou je i výměna odkazů mezi spřátelenými stránkami. Vyměňujte odkazy nejlépe s weby, které jsou stejného tématického zaměření a pokud možno stejného nebo lepšího ranku.

Dávejte pozor na jaké stránky odkazujete. Pokud si nejste jisti kvalitou stránky, raději použijte u odkazu atribut rel=”nofollow”. Nebudete tak stránce předávat hodnotu. Počet odkazů redukujte, neměli byste nikdy přesáhnout 100 odkazu/stránku. Pak by stránku vyhledávače označili za odkazovou farmu.

Propagace mimo WEB

Určitě cesta, která by neměla být podceňována. Tak na př. MF Dnes přináší ve svém sobotním vydání nepřehlédnutelnou inzerci WEBů. A není to zase tak drahé.